29-03-2007

Ja ha sortit la nova reedició de "Cròniques"

Fruit d' un acord amb Edicions El Jonc s'han reeditat conjuntament Cròniques Colonials (El Llamp, La Rella 1982) i Cròniques d’una ocupació (Llar del Llibre, Nova Terra 1988). La nova edició d’aquests dos volums ja ha sortit al carrer. "Cròniques" entra a formar part de la nova Biblioteca Manuel de Pedrolo d'Edicions El Jonc, dins de la seva col·lecció Muixeranga. Una oportunitat d'or per a rellegir o descobrir els contundents articles de l'escriptor independentista que colpìren a una bona part de l'opinió pública i a tota una generació.

D’aquesta manera, els textos de Pedrolo que conformen aquest doble llibre descriuen, d’una banda, la misèria política dels primers anys d’aquella reforma i la seua consolidació, que significà la frustració de bona part d’aquelles expectatives nacionals i socials covades en la dura lluita contra la dictadura, i d’altra, l’ascens i l’expansió d’un independentisme d’esquerres i combatiu que intentaria plantejar alternatives i combatre el nou escenari polític fruit de la malanomenada transició al llarg dels anys vuitanta. Cap independentista pot permetre's el luxe de no posseir aquests volums en la seva biblioteca.

El passat 29 de març es va celebrar la presentació d'aquesta novetat d'Edicions El Jonc a l' Ateneu Barcelonès, així com de la Biblioteca Manuel de Pedrolo. A l'acte intervingueren Adelais de Pedrolo, filla de l'autor; Ramon Usall, editor d'Edicions El Jonc; Imma Albó, ex membre de la Taula d'Independents de l'Esquerra Independentista (TIEI), col·lectiu que va convèncer a Pedrolo de recollir en un volum les seus Cròniques colonials del Diario de Barcelona, i Josep Poveda, vicepresident de la nostra Fundació.

Dos volums polèmics que aportaren discurs i reflexió al conjunt de l'independentisme sobre la nostra condició de nació ocupada i sotmesa i, 25 anys després, continuen sent d'una radical vigència i actualitat.