* Elogi de la transgressió Identitat nacional i desraó d'estat. Autors diversos

La Busca edicions. Barcelona, 2007.

Elogi de la transgressió reuneix les ponències de les Jornades de Psicologia i identitat nacional que sota el títol Identitat i desraó d’estat es feren a Sueca (la Ribera Baixa del Xúquer) el 12 i 13 e maig de 2006. Hi participen el psicòleg Quim Gibert, el professor de filosofia Ramon Camats, el professor Albert Berrio, el periodista Eugeni Casanova i el politòleg Josep Sort.  El llibre explica la conveniència de rebel·lar-nos davant tractes humiliants. Quan les lleis són injustes, transgredir passa a ser una via èticament lícita.
Un llibre de rigorosa actualitat davant dels darrers esdeveniments transgressors, de desobediència civil, contra la monarquia espanyola.

* Tornarem a lluitar. Roger Ferriols

Autoeditat.  2007.

Tornarem a lluitar és un treball militant i d'un militant amb uns anyets d'història militant a l'esquena, que amb molt bona voluntat i amb una clara intenció global i no sectària, presenta un llibre de làmines dibuixades, inspirades en cartells, revistes, fotografies, murals, etc., des de l'any 1969 amb el número 1 de la revista Lluita del PSAN, i fins a un mural de Maulets de juliol de 2006, cadascuna d'elles amb un text referent a la imatge. En aquest llibre s'hi poden trobar totes les organitzacions que han format part en diversos moments de la nostra història del Moviment Català d'Alliberament Nacional, així com una bona presència territorial, veient-se actes des de Perpinyà a Alacant, de Barcelona a Mallorca, de Vinaròs a Vic o a València i Gandia o Girona. En definitiva, un treball molt senzill, però alhora, una excel·lent i senzilla eina de difusió, debat i formació.

* El preu de ser catalans. Patricia Gabancho

Editorial Meteora, Barcelona, 2007. 18 €

El preu de ser catalans és un autèntic memorial de greuges, en ple segle XXI, adreçat als responsables del genocidi contra el nostre país.
Patrícia Gabancho, periodista argentina, no només ens parla de culpabilitats i ens enumera crítiques o queixes, sinó que ens aporta unes vies de solució que tots i cadascun de nosaltres i, sobretot, aquells col·locats estratègicament en la batalla per la subsistència del català, hauríem d’intentar aplicar.

* Cròniques. Manuel de Pedrolo

Edicions el Jonc. Lleida, 2007. Preu: 14,56 €

Cròniques recull tot un seguit d’articles de Manuel de Pedrolo publicats al llarg dels anys 80 al Diario de Barcelona i al diari Avui, i que foren publicats anteriorment, per separat, com a Cròniques colonials i Cròniques d’una ocupació. En aquests articles, Manuel de Pedrolo hi denuncia les conseqüències que per al nostre país es derivaren d’aquella transició de pactes i renúncies, i alhora mostra el seu compromís inequívoc amb la lluita per l’alliberament nacional, per la independència, dels Països Catalans

D’aquesta manera, els textos de Pedrolo que conformen aquest llibre descriuen, d’una banda, la misèria política dels primers anys d’aquella reforma  i la seua consolidació, que significà la frustració de bona part d’aquelles expectatives nacionals i socials covades en la dura lluita contra la dictadura, i de l’altra, l’ascens i l’expansió d’un independentisme d’esquerres i combatiu que intentaria plantejar alternatives i combatre el nou escenari polític fruit de la malanomenada transició al llarg dels anys vuitanta.
Pedrolo és un d’aquells pensadors que ha tingut el país que cal recuperar, per no perdre la nostra memòria.

* La paraula contra el mur. Víctor Alexandre

La Busca, edicions. Barcelona, 2006. Preu: 12 €

La paraula contra el mur és la història d’uns hòmens i unes dones, vinculats a la política, les arts, les ciències o el pensament, que, des de fa tres segles, s’han estavellat sistemàticament contra el mur espanyol.
L’autor desmunta tots els tòpics que fan dels Països Catalans un poble subordinat a un altre; amb la seva serena contundència també dóna arguments per rebatre les tesis dels qui, des de la demagògia o l'autoodi, defensen aquesta subordinació.

* La posta de sol d'Espanya. Xavier Deulonder

Llibres de l’Índex. Barcelona, 2005. Preu: 10,50 €

La posta de sol d’Espanya és un recorregut per les declaracions d’independència de tots els pobles que van ser de l’Imperi, d’hemisferi a hemisferi, i que no han volgut ser mai més espanyols.  De l’Amèrica a l’Àsia passant per l’Àfrica, hi ha més de tres-cents milions de persones que han deixat la metròpoli, i aquí es recullen les seves raons d’origen per no voler ser espanyoles.

* Un dia en la meva vida. Bobby Sands. Presentació de Gerry Adams

Edicions el Jonc. Lleida, 2001. Preu: 10,22 €

Un dia en la meva és el testimoni de l’obstinació i la lluita de Bobby Sands, probablement, el més carismàtic dels presos irlandesos que van protagonitzar la dramàtica vaga de fam de 1981. Escrit amb paper higiènic i una mina de bolígraf que l'autor amagava dins del seu propi cos per evitar ser descobert, aquest llibre mostra la cruesa de la vida quotidiana que patien els presos irlandesos i la seva lluita constant per vèncer un règim penitenciari inhumà i brutal.
Es tracta d'un relat colpidor que inclou el diari que Sands va escriure durant els primers disset dies d'aquella darrera vaga de fam, on queden palesos la fortalesa, la humanitat, l'humor i la ideologia d'aquest lluitador irlandès.

* Les identitats que maten. Amin Maalouf

Edicions la Campana.  Barcelona, 1998. Preu: 12 €

Les identitats que maten analitza i denuncia la mundialització que tendeix a reduir la dentitat a una sola pertinença.  Al llarg de la història diferents identitats han entrat en conflicte; així les marcades per la pertinença religiosa al cristianisme o a l'islam. Avui, la modernitat, amb tot el progrés que comporta i identificant-se amb Occident, s'estén per tot el planeta; ara bé, per a molts aquesta implica la negació de la pròpia cultura i identitat.