06-04-2009

Acte contra la "contínua agressió" al català i en defensa de la nostra llengua

El proper 19 d'abril s'ha organitzat un acte  als Jardinets del Passeig de Gràcia de  Barcelona per rebutjar la "contínua agressió" al català.  Ha estat convocat  per la Comissió de la Dignitat, l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana i l'Associació d'Actors i Directors de Llengua Catalana, coincidint amb el 70è aniversari de l'entrada de les tropes franquistes a Catalunya. El secretari de la Comissió de la Dignitat, Josep Cruanyes, ha dit que s'ha triat una data pròxima a Sant Jordi com a acte simbòlic, per "demostrar el fracàs que va tenir l'intent de genocidi de la llengua i la cultura catalanes" portat a terme durant el franquisme. També col·laboraran en l'acte una desena d'entitats, entre les quals hi ha Òmnium Cultural, Sobirania i Progrés i Amics de la Llengua Catalana, també la nostra Fundació s'hi ha adherit. Intervindran en l'acte actors de l'AADPC, escriptors de l'AELC i intel.lectuals com Alfons Lopez Tena, Ignasi Riera, etc....Alguns dels assistents confirmats són els escriptors Jordi Coca i Ignasi Riera i l'actriu Carme Sansa. Durant la celebració de l'acte es llegiran textos contraris a la repressió que es va dur a terme contra el català durant la dictadura de, entre d'altres, Joan Brossa, Joan Oliver, Salvador Espriu i Josep Maria de Sagarra o el mateix Manuel de Pedrolo.