03-07-2013

A punt el lliurament de la 8a edició del Premi 7 Lletres

El Castell de Concabella (Els Plans de Sió, Segarra) ja és a punt per a què el proper dissabte 6 de juliol, a dos  quarts de deu de la nit, s'iniciï la 8a edició del lliurament del  Premi literari "7 Lletres, el premi literari i més coses". La  Festa literària que enguany duu per nom "Seu entre jurats" s'iniciarà amb un concert del cantautor penedesenc Cesk Freixas, que l'any passat va treure el seu àlbum "Tocats pel foc" en homenatge, justament, al nostre autor de L'Aranyó, Manuel  de  Pedrolo. Enguany ha fet 23 anys de la seva mort  i l'any vinent en  farà 40 anys de la publicació del Mecanoscrit del segon origen, el best seller, l'obra que té el mèrit de ser la més llegida i venuda en  català. Justament entre aquestes dos efemèrides, arriba aquesta 8a edició del 7 Lletres que ens omple d'orgull. Un  Premi literari que compta amb l'impuls del Centre Municipal de Cultura de Cervera, el Consell  Comarcal de La Segarra i la nostra Fundació. Un premi de 7000 euros, un dels més ben  dotats de Ponent. Més l'edició de l'obra guanyadora per pagès Editors. Enguany s'han rebut quasi una cinquatena de treballs que han optat pel Premi. La vetllada continuarà amb  intervencions de Ramon Royes, paer en cap de Cervera  i president del CMC; Adrià Marquilles, president del Consell Comarcal; Ferran Mascarell, conseller de Cultura de la Generalitat, un representant de l'Institut d'Estudis Ilerdencs i Adelais de Pedrolo,l filla de l'autor homenatjat. El Jurat farà lectura del seu veredicte i atorgarà el guardó al o la guanyadora. La Nit literària continuarà amb un excel·lent tast de productes de la Segarra en el mateix entorn del Castell de Concabella.